Съществува широко разпространено разбиране, че всички системи за продажби са еднакви и използването на която и да е от тях е въпрос на ниски такси и лично предпочитание. Това твърдение разбира се не може да се нарече вярно, тъй като има множество фактори, а личното предпочитание и ниските такси са малка и не толкова съществена част от тях.

Преди да разгледаме факторите, от които зависи успехът на един организатор нека за момент да помислим къде точно във времето на технологиите се намираме и как те вече са оформили нашето поведение като потребители.

Еволюция на поведението

В днешно време информационният поток е с толкова голям обем, че води до задръстване на съзнанието на потребителите. В резултат на това по съвсем естествен път нашето поведение еволюира, така че да можем да отсеем и обхванем възможно най-голям обем от полезна за нас информация.

Тази еволюция на поведението добавя към средностатистическия потребител качества като:

  • повече нетърпеливост и мързеливост
  • влошаване на уменията за самостоятелно намиране на информация
  • усещане за губене на време

Синдромът „Цена?“

Всички сме виждали подобни коментари под публикации за продукти и услуги в социалните мрежи. Въпреки, че цялата информация е налична в прикачен линк голяма част от потребителите не си правят труда да го отворят, разгледат и информират. Това е още един пример за горе споменатите ефекти от еволюцията в поведението на потребителите, които чакат всичко да им бъде предоставено на готово докато скролват из необятния поток от информация.

За добро или лошо, тези фактори в поведението на интернет потребителите са нещо, което задължително трябва да бъде съобразено при избора за система за продажби, с която организатора да продава своите събития.

Безпроблемен и бърз път до покупка

Броят кликвания както и прекараното време за покупка на билет, преди потребителят да се откаже и да затвори страницата са много ограничени. Това е основен фактор за успеваемостта и реализирането на повече продажби. Колкото повече са стъпките до крайната цел, толкова по-голям е шансът човекът отсреща да се разконцентрира и прекъсне процеса или да остави за „по-късно“, което да се превърне в „никога“.

Една добра система за продаване на билети би следвало да не пречи на потребителя да стигне до крайната си цел и по възможност да стимулира по-бързото достигане до целта чрез опростяване на процеса.

Един често срещан пример за ненужно усложняване на пътя до покупка е изискването на задължителна регистрация в системата. Ситуацията става още по-сложна, когато са необходими „силна парола“ и валидиране на е-пощата. Регистрирането на потребители е хубаво нещо, но то трябва да бъде винаги по избор, който човекът отсреща да вземе в зависимост от ситуацията, в която се намира и личните си предпочитания.

Днес съществуват достатъчно модерни технологични похвати, чрез които да се валидира дадена е-поща и нейната възможност да получава писма както и дали дадено писмо е получено или не. Изпращането на линкове за валидация на е-поща е похват от края на 20ти век.

Онлайн покупката на билети трябва да се случва за по-малко от минута!

Тук няма как да не споменем, че закупуването на билет в Ентейс се случва в две много бързи стъпки, което засилва броя на реализираните продажби.

Начини на плащане

Доста важен фактор от финализирането на една интернет покупка играят и начините на плащане. Тук е важно да се разгледат две неща.

 

Възможност за избор

Важно е да знаем, че ограничавайки потребителите да плащат само по един начин – това в крайна сметка може да доведе до отказ от покупка. Другата крайност пък е да имаме твърде голям избор (в повечето пъти безсмислен), което да забави повече потребителя давайки му време да размисли и да се откаже докато си избира начин на плащане.

В световен мащаб най-използваният начин за плащане е чрез директно въвеждане на кредитна/дебитна карта. Веднага след него се нареждат и оператори като Paypal, GooglePay и ApplePay. В различните страни може да има установени местни начини на плащане. За България безспорно това е плащане в брой чрез EasyPay. Противно на здравия разум да поръчаш нещо по интернет и след това да отидеш до каса за плащане, този начин все още е предпочитан от много хора в България.

 

Безпроблемно финализиране

Въпреки, че има много доставчици (най-вече банки), които обработват плащания с карти, не всички предлагат еднакво бърз и безпроблемен начин на финализиране на плащането. Най-голямо отпадане на потребители се среща при изискването на 3D идентификация, тъй като често интерфейсът за приемането му не е добре оптимизиран. Съществува широко схващане, че 3D идентификацията е за предпазване на потребителите от злоупотреби. Това всъщност не е така! Тази допълнителна мярка за сигурност е да предпази търговците и банките, които приемат плащането и може да се или да не се изисква от тях. За да се направи онлайн транзакция се изискват само номера на картата и датата на валидност. CSV кода и 3D идентификацията служат за оспорване в случай на проблемна транзакция. Ако потребител е направил покупка използвайки 3D идентификация, то тогава тази транзакция не подлежи на възстановяване в случай на злоупотреба. Затова системата за продажби трябва да има гъвкава конфигурация, която да изисква допълнителна идентификация само, ако транзакцията представлява високо рискова. Затова Ентейс рядко изисква 3D идентификация при плащане с карта.

Една добра система за продажба на събития трябва да осигурява безпроблемно финализиране на плащанията на крайните потребители.

Бърз интерфейс

Стандарта за бързина при уеб приложенията е 200ms или 1/5 от секундата.  Това е времето в което дадена уеб страница трябва да зареди, така че пълната визуализация да се случи в рамките на половин секунда. Казано с други думи превключването на страници трябва да се случва в рамките на едно мигване. Всяко забавяне след този момент води до „усещане за губене на време“ и повишава възможността за прекратяване на сесията от страна на потребителя.

Страниците в Ентейс зареждат средно за 180ms.

Разбира се бързият интерфейс влияе положително и на самия организатор, което най-много се усеща при интензивни програми и големи събития. Когато човек прекарва целодневно време с даден софтуер той става част от неговия живот. Тогава всяка спестена секунда е от значение.

Mobile first

75% от целия уеб трафик идва от мобилни устройства. Всеки собственик на уеб сайт, който някога е използвал система за проследяване на трафика като Google Analytics знае това.

Подценяването на този факт може да доведе до значително отскачане от страницата за покупка (увеличаване на bounce rate). Затова е от критично значение системата за продажба на билети да бъде максимално оптимизирана за мобилни устройства. Трябва да се има предвид, че тези устройства не винаги имат достъп до високоскоростен интернет и тук бързият интерфейс също играе голяма роля в гладкото навигиране.

Самостоятелност

Времето е пари! Иначе казано времето е в основата на всичко. Важен фактор при избора на система за продажба на събития е до колко организатора може да оперира самостоятелно. Нещата се случват много по-бързо когато човек върши работата си сам с бързината на своите мисли от колкото да дава инструкции на някой друг да направи същото. Автономното управление на събитията води спестяване на време, а времето е …

С Ентейс всеки организатор оперира самостоятелно.

Индивидуалност

Често организаторите имат схващането, че системата за продаване на билети трябва да представлява едно магическо място където се хвърля някаква информация за някакво събитие което циркулира в някаква мрежа и генерира някакви продажби. Този вид платформи не допринасят за успеха на организатора, тъй като той и неговите събития губят своята индивидуалност сред всички останали в тези платформи. Потребител разглеждащ дадено събитие може много лесно да премести фокуса си върху друго такова от съвсем различен тип и организатор. Когато това се случи организаторът, който е хвърлил усилия и ресурси за да рекламира страницата на събитието в подобна платформа всъщност го е направил в полза на други организатори.

Най-добрият начин за концентриране на фокуса върху себе си е собственият уеб сайт. Добрата система за продаване на билети трябва да предоставя възможност за подобна интеграция, така че от началото до края на пътя за покупка, потребителят да остане в уеб сайта на организатора задържайки фокуса върху себе си.

По този начин организаторът получава пълна свобода да организира своята маркетинг стратегия, бранд идентичност и да поддържа професионално онлайн поведение.

В тази връзка системата Ентейс предлага три начина на интеграция:

  • кодове за вграждане (embed codes) – чрез които интеграцията става в рамките на секунди и не са необходими напреднали технически умения
  • програмен интерфейс (API) – пълна свобода на интеграция за хора с напреднали технически умения и програмисти
  • официално WordPress разширение

Като допълващ елемент към своята индивидуалност, организаторите в Ентейс могат да създават билети със собствен изглед.

В подкрепа на дигиталния маркетинг

Една наистина добра система за продажба на билети, трябва да подпомага дейностите на дигиталния маркетинг, като дава поглед върху продажбите от всеки ъгъл и предлага гъвкавост на организиране.

Важна функционалност по тази тема е системата за продаване на билети да поддържа въвеждане на собствени пиксели за обратно насочване на рекламите. Един от най-силните похвати на дигиталния маркетинг.

Друг полезен инструмент подпомагащ тази дейност са кратките линкове за социални мрежи. Разбира се в световен мащаб се предлагат много инструменти за съкращаване на дълги линкове, но когато всичко е на едно място се пести много време.

Кратките линкове в Ентейс се комбинират изключително добре със събитията и рекламите в социалните мрежи, осигурявайки непрекъснато усещане за цялост.

Такси и печалба

В началото споменахме, че единствен фактор за много организатори при избора на система за продажба на билети е на база най-ниски такси. Това схващане е породено от разбирането, че по-ниските такси водят до по-голяма печалба, което в много случаи не е така. Естествено е, че ниската цена е по-добър фактор, но това не трябва да бъде за сметка на качеството.

Ако дадена система за продажби е с по-ниски такси, но има високо отпадане на потребители по пътя им до покупка, то организатора ще получи загуби под формата на нереализирана печалба. Така той плаща по-малко за реализираните продажби, но губи много повече от нереализираните такива. В крайна сметка много по-добре е да имаш печалба от нещо, от колкото да нямаш изобщо такава.

Погледнато от друг ъгъл една добра система за продажби, която улеснява всекидневните операции и спомага за подобряване на собственото дигитално представяне определено има положителен резултат върху успеха на организатора. Това е добавена стойност, която също има значение.

Успехът си има цена!

С няколко думи

В заключение на всичко описано до тук, можем да кажем, че системата за продажба на събития влияе директно върху успеха на организатора и избора на такава се свежда до много фактори, които трябва да бъдат взети под внимание.

Често срещана грешка е човек да се фокусира върху това което дава, а не върху това което получава, пропускайки много възможности.