“Не е толкова важно какво предлагате, а как го предлагате” – Брайън Халиган, съосновател на HubSpot

В днешния динамичен и забързан свят, количеството информация е в пъти повече отколкото съзнанието ни може да обработи. Това е и причината прозорецът за задържане на вниманието ни да е все по-малък. Точно тук идва ролята на маркетинга – да се промуши през вратата на съзнанието и да остане там. Така нашите клиенти ще знаят за нашите продукти или услуги. В следващите редове ще споделим няколко полезни съвета за това как, с помощта на Ентейс, Вашите събития могат да достигат до повече хора, които биха имали интерес към тях.

Основни маркетинг съвети за събития

Маркетинговият процес накратко има 4 стъпки:

  1. Създаване на персона. Кои са нашите клиенти?
  2. Избор на канали. Къде можем да ги достигнем?
  3. Създаване на съдържание. То трябва да задържи вниманието им.
  4. Конвертиране. Тук трябва да ги улесним максимално да закупят.

 

Почти всеки един бизнес знае кои са неговите клиенти. Но е малко по-трудно да се помисли за каналите на разпространение. В тази връзка, бихме искали да споделим няколко основни съвета за онлайн разпространението, част от които в следващите редове ще разгледаме по-подробно.

 

Обявете събитието възможно най-рано

Колкото по-рано бъде обявено дадено събитие, толкова повече опции ще имате за неговото разпространение. Например, ако събитието е по-мащабно или се случва рядко, помислете за early bird кампания. Това са кампании за ранно закупуване на билети при които посетителите получават отстъпка. Планирайте кога и как да “побутнете” аудиторията си. Например ако събитието е януари месец, не е особено подходящо да се пуска реклама за него в периода 1-20 декември, защото тогава хората масово мислят за подаръци и бюджета си. Рекламирайте събитието активно докато текат други събития. Възможно е и да се дават отстъпки за хората присъстващи на даден концерт или театър които искат да си купят билет за друга постановка.

 

Текст и визуални материали не са нещо казионно

Текстът и графичното оформлението са мощно оръжие за представяне на Вашето събитие. Емоциите са основната причина да купим всяко едно нещо. Ние не искаме да купим фотоапарат, а да запечатаме спомени с любимите хора. Не искаме да купим билет за театър, а да прекараме време със скъп човек. Текстът и визуалните материали трябва да създадат емоция. 

 

Изпозлвайте url shortener

Добра практика е да се използва инструмент за скъсяване на URL-а. Най-лесният начин е да ползвате вградения инструмент в Ентейс. Така линкът към събитието изглежда по-пригледно. Научете как да генерирате кратки линкове с Ентейс.

 

Помислете кои са правилните канали за разпространение

Ако събитието е за деца (например куклен театър), може да потърсите фейсбук групи за майки. Почти всеки град има няколко популярни фейсбук групи за града където може да се пише за събитието. Местни медии също са добър вариант за маркетиране на всяко едно събитие. Фейсбук реклама с добро таргетиране е почти задължителна, дори да е с малък бюджет.

Как да промотираме събитие във Фейсбук

В България, Фейсбук е сред основните начини хората да се осведомяват за събитията по света и около тях. Ето защо е на практика задължителен канал за достигане до Вашата аудитория. Ето и няколко идеи и добри практики, които ще помогнат за разпространението на Вашите текущи и бъдещи събития и ще допринесат за това повече хора да научат за Вас.

 

Добре поддържани Фейсбук и Инстаграм страници

В тях трябва да се публикува редовно. Публикациите, които достигат до най-много хора са видеата, следвани от галериите със снимки, единичните снимки и на последно място – публикациите с текст. Ето защо е най-добре да се пускат видеа или няколко снимки от дадено събитие. Така публикациите ще достигат до повече хора. Използването на хаштагове също е силно желателно. Също така, уверете се, че всичко във Вашата фейсбук страница е наред – правилно попълнени телефон, сайт, имейл, бутон към сайта и други елементи. 

 

Видимата част на екрана е най-важна

В маркетинга често се използва терминът “above the fold”. Това е видимата част на екрана когато потребителят отвори сайт или приложение. В случая с фейсбук страниците, първото което човек вижда когато отвори дадена страница са: корицата, профилната снимка, името на страницата, закачена публикация (ако има такава). Ето защо е желателно предстоящите събития да бъдат редовно споделяни под формата на публикация, която да бъде “закачена” най-отгоре на страницата. По отношение на визуалното съдържание, удачно е корицата на фейсбук страницата също да включва месечната програма или предстоящи събития.

 

Фейсбук и Инстаграм реклама за събитието

Платформите ни позволяват да рекламираме конкретно фейсбук събитие. Това е много добър вариант за реклама, защото има възможност за насочване спрямо географската цел (ако събитието е в Русе – насочване само за Русе). Също така, можем да насочваме спрямо демографията (ако събитието е за деца – насочване към жени на възраст 25 – 45). С бюджет от около 100лв, рекламата на събитието може да достигне до хиляди хора, които са потенциални клиенти. Колкото по-рано пуснете събитието, толкова по-добре. Така аудиторията ще е “подгрята”. Не забравяйте и задължителните елементи като да добавите линк за закупуване на билети, да отбележите правилните час и дата на събитието. Важно е да се публикуват постове в самото събитие. Така тези които са отбелязали, че имат интерес или ще присъстващ ще получат напомняне. Вероятно ще споменат за събитието и на свои близки и приятели. Помислете за игрови елемент. Например – един от гостите да получи плакат с автографи на всички изпълнители в събитието. Всеки човек иска да бъде победител.

 

Инстаграм – редовно качване на сторита

Инстаграм става все по-силен канал и скоро най-вероятно ще задмине Фейсбук. Ако имате ресурс за създаване на видеа, би било чудесно да го правите. Съветваме Ви да работите с местни и микро инфлуенсъри в Инстаграм и други социални мрежи. Срещу няколко безплатни билета можете да си осигурите Вашето съдържание да достигне до хиляди потребители. А и феновете на някои инфлуенсъри биха присъствали на събитието, за да видят своите любимци. 

 

Фейсбук групи – много пренебрегван, но мощен канал

Една от основните причини хората да посещават фейсбук остават групите. Те могат да бъдат както по интереси, по демография (групи за родители), местни групи и други. Помислете как съдържанието Ви да не бъде счетено за спам. Например, можете да предложите % отстъпка за членовете на дадена група. Повечето големи групи имат активна модерация. В този случай съветваме първо да се консултирате с администратор или модератор преди да публикувате съдържанието.

Как да промотираме с помощта на Ентейс

Платформата Ентейс предоставя много възможности и улеснения да промотирате Вашите събития. 

 

Ваучери

В днешно време хората са “пристрастени” към отстъпките. Маркетинг специалистите използват с различни техники, а една от тях е издаването на ваучери. Те могат да се използват по много начини – да се генерират множество ваучери, които могат да бъдат използвани еднократно и да бъдат раздавани или пускани на промоция. Друг подходящ начин би бил при работа с инфлуенсъри да им бъде генериран ваучер (с неограничено използване) с отстъпка, който те да разпространят сред своята аудитория. В Ентейстова се прави едва с няколко клика. Съветът ни е да планирате за няколко месеца напред. Да вземем за пример първите 3 месеца на годината. Има няколко по-големи дати – 14 февруари, 3 март, 8 март. За първата можете да направите кампания “Две за едно” – 50% отстъпка при закупуване на 2 билета. За 8 март можете да планирате ваучер код, който да разпространявате сред популярни инфлуенсъри и майки. За националните празници може да се организират патриотични събития или такива свързани с повода и да бъдат канени общественици, историци и интелектуалци. Научете как да създавате ваучери с Ентейс.

 

Вграждане на събития или репертоар

Улесненото вграждане във Вашия сайт или в сайта на медия/партньор съкращава стъпките, които потребителят трябва да направи, за да закупи билет. Научете как да генерирате код за вграждане с Ентейс.

 

Промоции и ценови политики

С помощта на Ентейс можете лесно да определяте различни ценови политики и категории. Такива могат да бъдат както добре познатите отстъпки за студенти и пенсионери, така и отстъпки за групи или промоция при други условия. Научете как да управлявате ценови политики с Ентейс.

 

Имейл маркетинг

Ентейс позволява събирането на имейли на присъствалите на събитието. В последствие те могат да бъдат лесно извадени от системата и уведомявани за бъдещи събития. Безплатен и лесен за настройване вариант е през Mailchimp, където имате възможност безплатно да изпращате рекламни имейл на до 2000 души. При продажба на билет на каса, съветваме Ви да попитате купувача дали иска да си остави имейлът, за да получава промоции и новини.

Други начини за промотиране на събития онлайн

Дигиталният свят предоставя безкрайно много възможности за реклама и маркетиране. Не всички от тях са подходящи за събития, но в следващите точки ще разгледаме няколко, които биха били добър и бюджетен вариант.

 

Google display реклама

Това са банери, които хората виждат из новинарски и други сайтове в интернет. Те предоставят възможност за насочване спрямо географската цел (ако събитието е в Русе, например – насочване само за Русе). Също така има и възможност за насочване по възраст и пол. Например, събитие за деца може да бъде насочено към жени на възраст 25-45 (потенциални майки).

 

Реклама в местни медии

Много хора се информират ежедневно за случващото се в техния град от местни медии. Препоръчваме сключване на партньорство с местна медия, която да отразява предстоящите събития на Вашето културно учреждение. 

 

Видео съдържание

В днешно време, видео съдържанието е изключително мощно средство в онлайн средата. Неговите недостатъци обаче са значителни – много по-трудно е да се създаде видео съдържание отколкото текстово например. Но това не бива да ни спира! Социални мрежи като ТикТок към момента се ползват основно от подрастващото поколение, но набират все по-голяма популярност. През 2021, ТикТок беше най-посещаваният сайт в света (да, задмина дори Гугъл и Фейсбук). Ако успеете да пробиете там, ще сте си “послали килимчето” за бъдещето.

 

В днешният дигитален и глобален свят, количествата информация са астрономически. Това е и причината маркетингът да е все по-нужен, за да можем да достигнем до хората. Колкото и добър и евтин да е даден продукт или услуга, трябва хората някак да разберат за него. Рекламата “от уста на уста” остана в 20 век. Възползвайте се от възможностите, които онлайн маркетингът дава и Ви гарантираме, че резултатите няма да закъснеят!